A legjobb online élmény érdekében cookie-kat használunk. Tekintse meg cookies szabályzatunkat.

Amikor azt hiszi, hogy elromlott a telefonja, nagyon jó esély van rá, hogy téved

A szervizek szerint a visszaküldött okostelefonok tényleg meglepő hányadának semmi baja nincsen. A felhasználó által "rossznak" bélyegzett készülékek hatalmas részében a problémát nem a hardver okozza, hanem a felhasználó ügyetlenkedése. Kár tehát szervizbe küldeni és napokra elveszteni a készüléket, a helyes működéshez elég lehet egy-egy beállítás átkapcsolása is.

 

A mobilbiztonsággal foglalkozó spanyol Blancco szakemberei arra voltak kíváncsiak, mi az oka annak, hogy az emberek tömegével küldik vissza az okostelefonokat és táblagépeket a mobilszolgáltatóknak vagy a márkaszervizeknek – az eredmény pedig valószínűleg őket is meglepte.

 

Az európai és észak-amerikai területen, a tavalyi utolsó negyedévben végzett felméréshez több millió androidos készüléket, valamint iPhone-t és iPadet vizsgáltak meg a SmartChck nevű platformmal. Mint kiderült, a teljesítmény csökkenését elsősorban a rossz felhasználói szokások, nem pedig a hardver(ek) meghibásodása okozza. A helyzet elég komoly, a szervizekbe/gyártóhoz visszaküldött készülékek háromnegyedének, azaz 4-ből 3 telefonnak semmi baja nincsen, kár volt szervizbe küldeni.

 

Kár szétszedni, semmi baja nincs.

Kár szétszedni, semmi baja nincs.

© iFixit



Pat Clawson, az elemzést végző cég vezetője szerint a legtöbbször a készülékre telepített rengeteg alkalmazás, azok rossz értesítési beállításai, vagy épp a rossz akkumulátor-töltési szokások vezetnek oda, hogy idővel csökken a készülék teljesítménye. Ez utóbbi idővel persze valóban hardveres gondot jelenthet, de sokszor csak arról van szó, hogy a felhasználók több tucat appot tartanak nyitva, az folyamatosan rontja a készülék teljesítményt és az akkumulátor üzemidejét. A Blancco szerint viszont a tulajdonosok automatikusan azt gondolják, a probléma a hardverrel lehet.

 

A vizsgált időszakban az esetek 85 százalékában androidos, 15 százalékában pedig iOS-t futtató eszközről volt szó. Az androidos készülékek táborában a Samsunggal volt a legtöbb probléma (az esetek 27 százalékában), ezt követte a Lenovo (21), a Motorola (18), a Xiaomi (11) és az Asus (8).

 

A beszámoló szerint a leggyakrabban a kamerával, az érintőképernyővel, a töltéssel és a mikrofonnal volt probléma.

 

 

Forrás: hvg.hu

Archívum

Az okostelefon, mint csírahordozó mobileszköz

A személyi higiénia különösen felértékelődött napjainkban. Valószínűleg soha annyi kézfertőtlenítő nem volt még napi szinten használatban, mint manapság. Flakon, tubus, vagy kendő minden táskában egy-egy, a kabátzsebben, az íróasztalon, az autóban is egy, vagy éppen a neszeszert visszük mindenhova magunkkal, amiben persze kézápoló is van, hiszen a bőrt igénybe veszi a szokottnál gyakoribb kézmosás és kézfertőtlenítés. Mindennek az igyekezetnek azonban akkor van igazán értelme, ha azokat az eszközeinket is tisztán tartjuk és rendszeresen fertőtlenítjük, amiket napi szinten és gyakran használunk. Ezen eszközök közül is kiemelkedik a használatának gyakorisága és sokrétűsége miatt az okostelefon. Hiába a gondosan fertőtlenített kéz, ha az okostelefon nincs rendszeresen tisztítva és fertőtlenítve, hiszen a vírusok hordozójaként funkcionál. Nézzük meg hát miért is fontos tisztántartani és fertőtleníteni az okostelefont!

2020-11-17

Digitális kollégák és a biztonság, Home Office-ban

Azok számára, akik eleve otthonról dolgoznak, vagy a munkahelyükön virtuális munkakörnyezetben tartják a kapcsolatot a projektekben résztvevőkkel, nem annyira idegen a jelenlegi helyzet. Azok számára azonban, akiktől mindez távol áll, nem egyszerű megszokni azt, hogy mennyire ki vannak szolgáltatva a digitális „kollégák”, azaz a laptopok, tabletek, okostelefonok teherbírásának, sem pedig azt, hogy az egész életük fenekestől felfordult. Amikor dolgozunk, magától értetődő, hogy nem foglalkozunk otthoni dolgokkal. Hiszen, dolgozunk. Nem ugrunk haza mosogatni, vagy feltenni az ebédet, és azért sem, hogy a mosógépből a szárítógépbe átpakoljuk a ruhákat. A gyerekek iskolában, óvodában vannak, nem igénylik állandó felügyeletünket és nem hozzánk fordulnak a problémáikkal. A kényszerű home office éppen ezért nagyon is kényelmetlen és feszült szituációkat eredményezhet. Nézzük hát, hogyan tehetjük egyszerűvé azt, ami bonyolultnak látszik, és hogyan óvhatjuk meg mindeközben magunkat és extra terhelésnek kitett digitális eszközeinket.

2020-05-18

Egységes töltőportok lehetnek az EU-ban

 

Az Európai Parlament ez év elején vizsgálja meg annak a lehetőségét,

hogy hogyan lehetne egységesíteni a mobiltelefonok, tabletek, e-book olvasók és egyéb hordozható eszközök töltőportjait.

Ettől egyrészt csökkenteni szeretnék a keletkező elektronikai hulladék mennyiségét,

másrészt a polgárok életét is könnyebbé kívánják tenni.

Az EU becslései szerint évente óriású mennyiségű, 51 000 tonna elektronikus hulladék keletkezik a 28 tagállamban.

2020-02-05

Mit tegyünk, ha vízbe esett a mobiltelefon?

Bárkivel megtörténhet, hogy vizes lesz a mobiltelefon készüléke. Elázik egy zápor idején, beleesik a medencébe, valaki feldönt egy poharat és ráömlik a folyadék a telefonra stb. Néhány praktikus ötletet összeszedtünk, hogy mit tehetünk kétségbeesés nélkül.

2019-09-25

Lefekvés előtti mobilozás

Te is a telefonodat nyomkodod elalvás előtt? Rosszul teszed!

2018-12-03

Lépj velünk kapcsolatba